Lis
29
2021

Jaki papier wybrać? Firmowy lub artystyczny – zobacz różnice

Doglądająca o swój wizerunek w oczach klientów jednostka gospodarcza, koniecznie powinna prawidłowo gigantyczną wagę przykładać o połączonych z nim zagadnień. Są to przede wszystkim, zdawałoby się, drobiazgi, jakie jednak znacząco wpływają na to, jak postrzegają nas konsumenci i współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier służbowy, innymi słowy umyślnie opracowane arkusze, na których drukowane są wszelkie wiadomości oraz korespondencja firmowa, a też faktury i inne tego rodzaju dokumenty.

Jakim sposobem każdy pewnie się domyśla, newralgiczną cechą rzetelnego papieru firmowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – ma obowiązek on być nie tylko charakterystyczny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, lecz także ładny, miły dla oka oraz nienarzucający się. Planując papier firmowy należy także pamiętać, by zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie można umieszczać treść wszystkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.

Bardzo ważna jest także kolorystyka, obroniona w stonowanej, niedobitnej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Egzystujemy w czasach, w jakich stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, jakie zastępują powoli różnorodnego typu elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się mogło, że papier firmowy powinien w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, niemniej jednak z całą pewnością tak nie jest – ciągle jest on używany oraz żadna firma, której zależy na tym, by jej kontrahenci postrzegali ją jako kompetentną nie powinna lekceważyć tego tematu.

Na pewno wybitnie znaczący jest projekt papieru firmowego, jaki pozwoli klientom natychmiast rozpoznać, iż dany dokument pochodzi właśnie z naszej klarownej firmy – bez żadnego ale powinno odkryć się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, krótkie hasło promocyjne i dane kontaktowe. Należy także pamiętać, iż papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, zezwalającej oczom skoncentrować się na treści dokumentów, jakich jest nośnikiem – wyraziste odcienie dopuszczalne są tylko w owym czasie, kiedy którąś z informacji trzeba w pewien sposób naświetlić.